Forumindex WW4WD Forum
BACK TO MAINPAGE
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Grottulfs K2500
Gå till sida 1, 2  Nästa
 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Pictures Chevrolet
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: fre apr 20, 2007 1:08 pm    Rubrik: Grottulfs K2500 Svara med citat

Fortsättning från denna tråd:
http://www.wildwasby4wd.se/forum/viewtopic.php?t=910

Nu kommer det lite bilder på höjningen (Rancho 6")





Framvagnsbalken sett framifrån. Jag har inte hunnit sätta tillbaka has-plåten för diffen än, så den sitter lite oskyddat här.



Bild på det hjulhuset som har en stötdämpare.
Fortfarande inget svar från "Four wheel parts" om huruvida jag kan få en ny Evil or Very Mad
Observera de vackra hemmagjorda kam-brickorna till övre länkarmarna. Wink
Jag tyckte nya vara för dyra, men fasen vet om det inte hade vart värt det...
Ska bli kul att se hur länge POR15 färgen hänger kvar oxå.
Återkommer med rapport om ett par år Wink

Bakom buntbandet till bromsslangen kan man se utfjädrings-stoppet.
Detta var väldigt snålt tilltaget, det är tänkt att sitta en polyuretankudde där, men det begränsade för mycket så jag tog bort den.
Ska ev. svetsa om klacken så att det går att montera en kudde senare

Oops, såg just att jag får nog dra till buntbandet så det inte kan klämmas sönder mot stoppet...


Hemmasvetsad växellådsbalk, för att få plats med torsionsfjädrarna, så att de med hjälp av "Realift" grunkorna kan sitta fast i originalfästena bak (man slipper att sänka fjädringsbalken)
Den ser kanske lite klen ut (40x70 mm) men det är 7mm gods så det ska räcka gott o väl (tur att man har kraftig svets)
Jag såg att Optodsl:s montering av stödstagen var lite bättre för markfrigången, men kom inte på det förräns balken var målad, och då orkade jag inte ändra på det, ville bara få ihop skiten.
Mitten på balken är 2cm högre än rambalkarna också, så det sticker inte ner riktigt så mycket som det ser ut.

Has-plåten för förd. lådan är inte monterad än heller.

Jag var tvungen att förlänga det nedre fästet för stötdämparen oxå.
Även den stötdämparen som det skulle vara, var för kort, med risk att den bottnar innan genomslagsklacken går i.


Ska försöka fixa lite actionbilder när tillfälle ges Twisted Evil
Det ser ju lite fjantigt ut när den står still på asfaltsunderlag Wink


Slutligen vill jag tacka Optodsl för tips och inspiration, och Krull för meksällskap och moraliskt stöd Wink

/Fredrik
_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10


Senast ändrad av Grottulf den mån jan 24, 2011 2:31 pm, ändrad totalt 7 gånger
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
ankarback
WW4WD member


Registreringsdatum: 18 februari 2004
Inlägg: 1655
Ort: Huddinge

InläggPostat: fre apr 20, 2007 3:35 pm    Rubrik: Svara med citat

Cool bil, ser lite lagom insliten ut.

Är det inte rätt ovanligt med en 2500 med enkelhytt?

/Johan
_________________
Toyota Landcruiser HJ60 -84
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: fre apr 20, 2007 4:11 pm    Rubrik: Svara med citat

ankarback skrev:
Cool bil, ser lite lagom insliten ut.

He, he, jo den har vart med om en del Cool

ankarback skrev:
Är det inte rätt ovanligt med en 2500 med enkelhytt?


Jag vet faktiskt inte, men jag tror inte att det är så ovanligt...
_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
optodsl



Registreringsdatum: 05 juni 2006
Inlägg: 567
Ort: Eskilstuna

InläggPostat: fre apr 20, 2007 11:38 pm    Rubrik: Svara med citat

Ser jäkligt schysst ut

Snygga bärarmar Wink
_________________
K2500 -91, 6,2TD, 6.5" lyft, 2WD just nu.....inte nu... men nu igen....
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: sön apr 22, 2007 11:35 pm    Rubrik: Svara med citat

optodsl skrev:

Snygga bärarmar Wink


Ha, ha! Jag glömde skriva tack för hjälpen med delar oxå
_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: fre nov 16, 2007 1:55 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag glömde ju bort att fixa lite bilder med 37:orna monterade.
(Förutom bilderna från krocken då Rolling Eyes )
http://www.wildwasby4wd.se/forum/viewtopic.php?t=2224

Här är ett par bilder från halmkörningen i sommras:


Det känns som att det var väldigt längesen man kunde gå så lättklädd utomhus Wink


_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10


Senast ändrad av Grottulf den tis nov 10, 2009 11:11 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: fre nov 16, 2007 2:05 pm    Rubrik: Re: Grottulf Svara med citat

Grottulf skrev:


Jag var tvungen att förlänga det nedre fästet för stötdämparen oxå.
Även den stötdämparen som det skulle vara, var för kort, med risk att den bottnar innan genomslagsklacken går i.


Jag kan tillägga att de bakre stötdämparna som följde med var för långa.
Det märkte jag när jag knäckte bladfjädern, dämparn bottnade före genomslagsgummit tog i, trots att det var nedflyttat enligt instruktionerna Evil or Very Mad
_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
daniel



Registreringsdatum: 16 april 2006
Inlägg: 231
Ort: skåne

InläggPostat: lör nov 17, 2007 8:08 pm    Rubrik: Svara med citat

Coolt att komma genom byn med två balvagnar efter pickisen, men är det
lagligt?
_________________
silverado c-20 78
silverado c-20 82
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
ankarback
WW4WD member


Registreringsdatum: 18 februari 2004
Inlägg: 1655
Ort: Huddinge

InläggPostat: sön nov 18, 2007 7:27 pm    Rubrik: Svara med citat

Bara man åker tillräckligt sakta är det väl det. Man får ju köra dom med traktor och det är ju inte så speciellt stor vikt på hö.

/Johan
_________________
Toyota Landcruiser HJ60 -84
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: sön nov 18, 2007 7:41 pm    Rubrik: Svara med citat

Jo, man ska nog inte köra så fort egentligen.
Över 70 började den bakre vagnen vobbla en hel del Rolling Eyes
_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: mån jan 07, 2008 11:21 am    Rubrik: Svara med citat

Var och hämtade en riktigt fräsch ram (+flak) nere i Osby, före jul.
Det är ifrån en 2500HD.
Så ramen är 7mm isf 4mm Shocked (troligen samma som 3500)
Så nästa gång jag blir påkörd så ska det hålla bättre Wink
(Tips! använd inte en skoda med 1,3liters bensinare som dragbil om du ska 40mil Rolling Eyes )




Så nu står pickupen och väntar på skarvning.
Hmm, man kanske skulle svetsa på medar bak och ge sig ut en sväng i snön Wink


_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: mån feb 04, 2008 11:14 am    Rubrik: Svara med citat

Nu har det hänt lite mer.

Den nya ramen var från en 2500HD så den hade lite grövre matrial.
Dessutum så var den några mm bredare, så det passade perfekt när jag lade de vertikala delarna av balkarna omlott




Jag grovjusterade först så de ovala hålen hamnade mitt för varandra.
Sen kryssmätte jag och vägde in det.
Den är antagligen rakare än original nu Wink


Ramen höll för det första testet iaf Rolling Eyes
Den var lite lurig att köra när den var så lätt bak...





Observera den fina dieseltanken som hänger under ramen Wink

Nu när ramen ser så fin ut, och den snart får ett rostfritt flak, så blir jag nog så illa tvungen att byta hytthörnen också... Evil or Very Mad
_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
ankarback
WW4WD member


Registreringsdatum: 18 februari 2004
Inlägg: 1655
Ort: Huddinge

InläggPostat: mån feb 04, 2008 11:19 am    Rubrik: Svara med citat

Kul att du fått den rullande igen.

/Johan
_________________
Toyota Landcruiser HJ60 -84
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
optodsl



Registreringsdatum: 05 juni 2006
Inlägg: 567
Ort: Eskilstuna

InläggPostat: mån feb 04, 2008 12:55 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag passade på att flytta bak batterierna (2 st 180Ah heavy duty skaksäkra) och montera en huvudbrytare när jag hade flaket borta, bra för viktfördelningen
_________________
K2500 -91, 6,2TD, 6.5" lyft, 2WD just nu.....inte nu... men nu igen....
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Grottulf



Registreringsdatum: 11 mars 2006
Inlägg: 900
Ort: Säffle

InläggPostat: mån feb 04, 2008 1:31 pm    Rubrik: Svara med citat

optodsl skrev:
Jag passade på att flytta bak batterierna (2 st 180Ah heavy duty skaksäkra) och montera en huvudbrytare när jag hade flaket borta, bra för viktfördelningen


Det lät ju som en bra idé.
Fast jag vete tusan om jag orkar med det också nu, jag har några andra projekt på gång också.
Bla ska jag renovera/trimma en 454 Twisted Evil
_________________
/Fredrik

Cheva K2500 -90 6,2D (Rancho 6" lift) 37/12,5R16
Dodge W250 cumminsdiesel np205 dana60/dana70
Cheva K30 M1010 -84 6,2D NP208 dana60/14bff 42/14-16
Fendt 312 Vario TMS -10
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Pictures Chevrolet Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2  Nästa
Sida 1 av 2

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2017